Корпоративното доброволчество е бъдещето

Допреди няколко години компаниите избираха своите служители. Днес, във времето на свободната практика, споделените офиси и работата от разстояние, ролите са разменени. Съвременният човек има силата да избира мястото, на което истински си струва да прекарва осем часа от живота си на ден. Парите отдавна не са единственият фактор, който поощрява избора на работно място. Напротив, днес можеш да печелиш, докато лежиш на плажа със смартфон в ръка, но споделената социална кауза е едно от нещата, които имат потенциала да върнат съвременния човек в офиса.

Работата е кауза

Днес на дневен ред е споделената мисия, която да възприемеш като своя. Тя значи много повече от нулите в месечния фиш. Ако за теб доброволчеството все още означава физически труд, помощ на хора в нужда, готвене, раздаване на листовки или опаковане и разнасяне на празнични пакети, както на нас в Holiday Heroes ни се налага, в момента всеки може и трябва да използва таланта си, за да помогне на каузата, в която вярва. Според изследвания на Pew Research Center, в момента над 50% от работната ръка са хора, родени след средата на 80-те. Пред Case Foundation 54% от запитаните представители на тази група споделят, че предпочитат да доброволстват организирано, вместо да даряват средства. Около 77% споделят, че биха използвали своите професионални умения и таланти, за да развиват дадена кауза.

Доброволчеството топли сърцето, но и краси CV-то
Точно както ние разполагаме с лукса да избираме компаниите според техните каузи, така и информацията, която сме свикнали да виждаме на най-долните редове в автобиографиите, става все по-важна за бъдещите ни работодатели. Всеки може да научи Excel, да навърти малко сертификати по езици и Google Ads. Все по-интересно и важно обаче ще става дали си засадил дърво, прегърнал разплакана майка, която едва свързва двата края, или си поиграл баскетбол с дете без родители. В противен случай на твоето място спокойно може да застане робот. Компаниите обаче все още се нуждаят от хора.

Най-добрият тиймбилдинг
Хотели в зимни и летни курорти, безпаметни партита, срамни диджей сетове… Това е тиймбилдингът от миналото. Той не води до изграждане на силни и отговорни екипи. Организирането на доброволчески екип е модерен аналог на управляване на фирмен отдел, в който хората правят това, в което са уверени, за да променят към по-добро света, в който живеят. Доброволчеството е предизвикателство, в което хората трябва да се докажат първо като хора, а след това и като професионалисти. Ето ви тиймбилдинг, който всички ще запомнят и който ще облагороди средата, от трябва да сме активна част.

Вижте един интересен и различен пример на приятелите ни и корпоративни доброволци от AIG:

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn