Бизнесът с кауза и предимствата за служителите

„В обществото няма по-могъща институция от бизнеса. Целта на бизнеса не трябва да бъдат парите, а отговорността. Трябва да се стремим към обществено благо, а не към лична облага“, са думи на именитата бизнесдама и основател на суперуспешната верига магазини The Body Shop – Анита Родик.

Бизнесът с кауза

Във времена на свръхконсумация и безброй брандове, създадени да задоволят всички нужди на потребителя, очакванията на обществото към бизнеса са се увеличили многократно. Днес корпоративната социална отговорност (КСО) е не просто въпрос на желание на дадена компания, но и нейно задължение, ако се стреми да се доближи до ценностите на своите клиенти.

 

Корпоративното ангажиране към социална кауза носи своите огромни предимства, както за репутацията на бранда, така и за служителите на фирмата. До второто ни убеждава и скорошно проучване на Европейското училище по мениджмънт и технологии (ESMT), в което участват над 200 души от международни компании за финансови услуги.

 

Според резултатите от анкетата, ангажираността към дадена кауза се превръща в мост между работодатели и подчинени. Служителите на дадена компания се чувстват много по-близки със своите мениджъри и клиенти, когато заедно работят за общественото благо.

Доброволци - Holiday Heroes

Хора от всяко ниво на управление участват заедно в определена инициатива, което от своя страна води до допълнително сплотяване на екипа.  Освен това, служителите чувстват задоволство от факта, че компанията проявява отговорност към проблемите на заобикалящия ни свят, а не цели просто печалби.

 

Проучването е само малък пример, че КСО може значително да мотивира подчинените и да подобри качеството им на работа впоследствие. Ползите от такъв тип практика са не само за обществото, но и за самия бизнес.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn