Какво не знаеш за „леденото предизвикателство“

Ледено предизвикателство

Ако през летния сезон дори веднъж си доближавал компютър, значи най-вероятно си попаднал на поне едно видео от поредицата Ice Bucket Challenge, в което хора се обливат с ледена вода и предизвикват свои познати да направят същото.

 

Идеята на въпросното предизвикателство всъщност е благотворителна и работи по следния начин: участник в акцията предизвиква трима свои колеги да направят същото в рамките на 24 часа като изрича имената им, а после се облива с ледена вода.

 

Ако предизвиканите откажат да се включат, трябва да дарят 100 долара на фондация ALS Association. Онези, съумели да проявят смелост отделят само по 10 долара за сдружението.

Групово ледено предизвикателство

Благотворителната кампания цели да събере средства за помощ на хората, които се борят с амиотрофична латерална склероза (известна и като болестта на Шарко или болестта на Лу Гериг). Това рядко заболяване се изразява в отслабване на функцията на периферните нерви, което води до парализа, а на по-късен етап и загуба на живота.

 

Интересни факти

 

  • Великият учен физикът Стивън Хокинг се бори с болестта от 21-годишна възраст. Днес той е сред най-дълго живелите с АЛС, познати на медицината.
  • Усещането да се облееш с ледена вода наподобява вцепеняващото чувство, което предизвиква заболяването.
  • Памела Андерсън е единствената знаменитост, която застана срещу благотворителния флашмоб. Тя вярва, че фондацията провежда жестоки изпитания над животни, което е причината ѝ да застане срещу кампанията.

Памела Андерсън против леденото предизвикателство

  • В YouTube вече има над 2 милиона видеоклипа на хора, участвали в предизвикателството.
  • Над 50 политически личности от цял свят са се включили в кампанията до момента.
  • Само от 29-ти юли до 21-ви август фондацията е регистрирала приходи от дарения на стойност 41,8 милиона долара. Огромната популярност, което придоби заболяването по света обаче е неизмерима.

Марк Зукърбърг Ice Bucket Challenge

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn