Що е то маркетинг с кауза?

Представи си ситуация, в която големият (лош вълк) бизнес работи заедно с (вечно мрънкащите) неправителствени организации. Представи си как финансите, с които големите компании разполагат и често са готови да използват за благотворителност, могат да бъдат използвани, за да постигат целите на сдруженията със социални, природозащитни или обществни каузи.

 

За щастие това не е утопия, а напълно реален и отдавна функциониращ маркетингов модел, за който хората са се сетили в средата на 70-те години на изминалия век.

 

И не, маркетинг не седи в името на този тип сътрудничество, защото има цел да „надуе“ нечии продажби. Корпоративната социална отговорност, от чието огромно семейство е маркетинга с кауза, е всичко друго, но не и катализатор на приходи и бизнес ефективност.

 

Бизнес маркетингът има потенциала да популяризира дадена кауза сред обществото и да покаже, че промяната е възможна. По същия начин, по който една фирма може да убеди потребителите, че нейният продукт е по-добър, така хората могат да повярват, че да помогнеш на 5 000 семейства на Коледа или Великден е огромна крачка към един по-добър свят.

 

Тази промяна, която най-често се осъществява финансово е немислима и без намесата на обикновения човек.

 

love-in-hands

 

Всяка кауза, колкото и добре да е финансирана или маркетирана (представена) трябва да бъде устойчиво подкрепяна. Там идваш на ход ти. Дали си блогър, журналист, Twitter фен, който ще драсне 2, 3 реда за нещото, което го е развълнувало или доброволец (на Holiday Heroes например), който ще разкаже за последните си „подвизи“ във Facebook – всяка една част от механизма е от огромно значение.

 

Маркетингът с кауза е инициатива на бизнеса и сдруженията с идеална цел, но резултатите и неговото оцеляване са в ръцете на всеки един от нас.

 

Ти намери ли своята кауза?

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn